07 Mart 2011

İkinci Yaş Kurabiyeleri

Hava soğuk, çok soğuk çok! Ne sabahları yataktan ne de evin kapısından çıkmak istiyor insan. Çok soğuk evet ama hayır, bu bezginlikten, durgunluktan kurtulmak gerek. Tüm belirtileri tek tek geçen gribimin tek kalan belirtisi halsizlik, haftalarca kalmış olsa da...
İşte fırsat; canım Zeynep'im için ablamla bir doğum günü planlamak... Alışveriş, listeler, mamalar.












Birtanecik kuzucuğumuz Zeynep iki yaşına bastı geçtiğimiz ay, uzun, güzelliklerle dolu bir ömür dileğiyle, doğum günü planlamaya başladık bizde. Uzun zaman aklımdaydı ama koşuşturmalar, hastalıklar derken biraz geç başladık hazırlıklara neyse ki her şey tastamam ve harika oldu. İlk önce Eminönü'ne alışverişe gittik, Kurukahveci Mehmet Efendi'nin köşesinde olduğu sokakta özellikle çocuklara yönelik parti malzemeleri, şeker hamuru, kurabiye kalıpları, muffin kağıtları olan bir çok dükkanı gezdik. Pullu doğum günü yazıları, harfler, iki rakamı şeklindeki mumumuzu, muffin ve truf kalıpları, ördek şeklinde bir kurabiye kalıbı ve iki yaş hediyesi olarak dağıtmak üzere pembe çerçeveler aldık.


Yiyecekleri belirledik ve iki gün önceden en zevkli kısım başladı benim için; onları hazırlamak.
İlk gün kakaolu ve aşağıda tarifini vereceğim elmalı-tarçınlı muffinleri pişirip hava almayacak şekilde kaldırdım. Truflar için iki ölçü bitter çikolatayı, bir ölçü kaynama noktasına getirdiğim krema ile karıştırıp streç ile sararak buzdolabına attım :) Ve şeker hamuru kurabiyelere dair internette gezinmeye başladım, gördüm ki bu çok çok geniş bir dünya ve bir o kadar da güzel. Kurabiye tarifimi Şirinleme adresinden, şeker hamurlarını internetten, ilhamı en çok Mutlu Dükkan ve Peçeteden Notlar'dan aldım. İşte ilk denemelerim. Lezzeti ve yapımının ne kadar keyifli olduğunu öğrettiler bana.

Elmalı - Tarçınlı Muffin
Malzemeler
* 3 yumurta
* 2/3 Su bardağı toz şeker
* Yarım su bardağı  zeytinyağı
* 1 su bardağı rendelenmiş elma
* 1 çay kaşığı vanilya
* 2 su bardağı elenmiş un
* 1 paket kabartma tozu
* 1 tatlı kaşığı tarçın



Yapılışı
Yumurtaları toz şekerle birlikte mikserle çırpıyor. Zeytinyağı, elma ve tarçını ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Un, vanilya ve kabartma tozunu eleyerek ekleyip iyice karıştırdıktan sonra muffin kalıplarına yerleştirip, 180 derecede 35-40 dakika, kürdan kuru çıkana kadar pişirdim.

Tarif  Lezzet Dergisi'nin 2009 Aralık sayısından.



Ardından hazırlıklar başladı, tarçınlı-elmalı muffinlerin üzerine, bir bardak soğuk süt ile hazırladığım pembe çilekli kremşanti sürdüm. Eminönü'nden aldığımız beyaz saplı kalplerin saplarını alüminyum folyo ile kaplayıp ortalarına, şeker hamurundan kalpleri etrafına yerleştirip süsledim. Truflarımı yuvarlayıp çikolatalı gravür, kakao, Hindistancevizi ve dövülmüş ceviz ile kaplayıp, kürdanlarla pembe kağıtlarına yerleştirdim.
Kurabiyelerin bir kısmını bir gün önce diğer kısmını son güne bırakmıştım. İlk gece sabahlayıp, ikinci gece de daha çok işim olduğunu gören canım eşim kakaolu muffinlerimin üzerine, sade kremşantileri sürüp, Dr Outkear'ın prenses pudinginden çıkan kalplerle süslememde yardımcı oldu bana... ve karşılarına geçip baktığımda her şey harikaydı!



Daha çok, daha çok şeker hamurlu kurabiyeler, pastalar yapmak istiyorum. Bakalım günler neler getirecek.
Özlem

Hiç yorum yok: