28 Haziran 2010

Sevgiliye

Yaz geldi rehavetimden kurtuluyorum, kurtuldum, hey yavaşla diyorum. İnsan evrenden neyi isterse onu alıyor'u bir kez daha onaylayarak hızla geçen son bir kaç haftadan kalanlar...















Bir süredir devam ettiğim dikiş kursum bitti maalesef... Çok güzel arkadaşlıklar, eğlenceli anılar ve harika bir öğretmenle tanışmanın mutluluğuyla..
Anneannemin söylediğine göre küçükken bebeklerime birşeyler dikermişim hep.. Hayal gibi hatırladıklarım yok değil, ama gerçekten bir şeyler dikerek mutlu olduğumu iki, üç sene önce farkettim..

Kursun bitmesi ve bir kaç gün iş yerinden izin alınınca, sayıldığında kısa ama yaşanırken uzun ve huzurlu geçen bir haftasonu tatiline gitme fırsatımız oldu. Sıcaklar bastırmadan sık sık kaçmak gerek doğaya...
Kavuşunca daha iyi anlıyor insan yeşili, doğayı özlediğini. Binaların arasından varolmak için çırpınmadan özgürce uzanıp giden...





Yağmura ve şişen midelerimize inat dalından meyve yemeyi, yolları, sevdiklerini.. 


Ve iyi ki doğmuş, iyi ki karşılaşmış olduğum Sevgilime bir hediye...


Maviyi, mavide guletleri, mavi yolculuğu çoook seven sevgilime, üzerinde yelkenli olan bir tşört yapmaya karar verdim. Biraz geç gelen bir fikirdi, evren yine yardım etti ama kolay atlatılan aksilikler de olmadı değil. Aplike yapmakla ilgili sadece tahminlerim vardı mesela, nasıl yapıldığını hiç bilmiyordum. Ama birkaç gün sonra kurstaki dergileri karıştırırken, baktığım ikinci dergiden nasıl yapıldığını öğrendim. Ardından internette tekne resimleri aramaya başladım, buldum dedim ve tam bastırmaya çalışırken kartuşumuzun bittiğini öğrendim. Pes etmedim tabi yağlı kağıdı monitöre tutturup hem güldüm, hem çizmeye başladım :)









Nasıl yapılıyor; önce uygulamak istediğiniz resmi kağıda çizerek parçalara ayırıyorsunuz. Ardından bu parçaları kumaşlarınızın üzerine iğneleyip, kenarlarını sabunla çiziyor ve 0,5cm dikiş payı vererek kesiyorsunuz. Dikiş paylarını çizili yere kadar birer cm aralarla keserek (buna çıt atmak deniyor.) içe ütülüyor, ütü ile sabitlenemeyecek kadar küçük ya da kaygan bir kumaşsa teyelliyorsunuz. Sonra bu parçaların kullanılacak yüzeydeki yerlerini bulup toplu iğnelerle sabitliyor, aynı renk iplerle diliyorsunuz. Hepsi bu kadar...

Herkesin yapabileceği bir uygulama, dikiş makinasına gerek yok, ihtiyacınız olanlar her evde olabilir; kağıt, kalem, makas, bir kaç parça kumaş, toplu iğne, dikiş iğnesi ve iplik.. Hem çok zevki, hem de çok kolay.
Acele ettiğimden az fotoğraf oldu, bir sonraki denememde daha fazla ve daha ayrıntılı fotoğraflar çekeceğim.


Özlem

Hiç yorum yok: